R E J C H O V O   K V A R T E T O

B i o g r a p h y

Ivan Iliev se narodil ve městě Pernik v Bulharsku . Vystudoval hru na housle na Národní akademii hudebních umění v Sofii pod vedením Věrky Stefanové a Yossifa Radionova. Jeho zájem o historicky poučenou interpretaci hudby ho zavedl ke studiu na Hochschule für Musik v Trossingenu, kde studoval u Antona Stecka a později na Conservatoire of Amsterdam u Lucy van Dael. Své vzdělání obohatil na řadě mistrovských kurzů, například u členů Amadeova, Smetanova a Bartokova kvarteta.            

V roce 2008 a 2009 byl vybrán ke spolupráci s European Union Baroque Orchestra (EUBO), kde pracoval pod vedením Roye Goodmana, Lars Ulrik Mortensena, Enrico Onofriho, Petry Mullejans, Chiary Banchini a Edwarda Higginbotta. S Britten Pears Baroque Orchestra se zúčastnil festivalu Aldeburgh Festival pod taktovkou Masaaki Suzukiho. Od roku 2008 je členem ansámblu Cordevento, se kterým nahrál několik CD pro Brilliant Classics (s hudbou Bacha, Vivaldiho a Telemanna), a s kterým se zůčastnil festivalu Oude Muziek Festival Utrecht, cyklu koncertů v rámci Oude Muziek Seizoen 2014, Thüringer Bachwochen a též hudebního cyklu koncertů Concertgebouw Amsterdam. Spolu s kytaristou Izharem Eliasem nahrál pro Brilliant Classics komorní hudbu L. van Beethovena v dobových úpravách.

Spolu s komorním ansámblem Cafebaum vyhrál Ivan 1. misto v mezinárodní soutěži dobové intepretace "La Stravaganza“ v Cluj-Napoca a koncertoval na London Handel Festival. Jako člen mezinárodního orchestru Les Ambassedeurs se zúčastnil festivalu Trigonale, Musica Antiqua Festival Brugge, Sofia Baroque Arts Festival a nahrál CD s hudbou Vivaldiho , která byla zkomponována pro dvůr v Drážďanech. Ivan často spolupracuje v orchestry Luthers Bach Ensemble, Czech Ensemble Baroque, La Folia Barockorchester či Collegium 1704.

 

Veronika Manová se intenzivně věnuje historicky poučené interpretaci od roku 2005, kdy byla přijata ke studiu hry na barokní housle na Highschool of Arts Utrecht v Holandsku. Magisterské vzdělání dokončila na Royal Conservatoire v Haagu pod vedením Pavlo Beznosiuka a Kati Debretzeni se specializací na pozdně klasicistní a raně romantickou interpretaci.

V roce 2008 byla přijata do Barokního orchestru evropské unie (European Union Baroque Orchestra), se kterým se zúčastnila turné po Evropě pod vedením Enrica Onofriho a Roye Goodmana.

 

Díky podpoře Nadačního fondu na podporu vážné hudby strávila v rámci postgraduálních studií rok na Guildhall School of Music and Drama v Londýně, kde dostala příležitost prohlubovat své znalosti raně romantické estetiky s důrazem na aplikaci teoretických znalostí na interpretaci hudby Ludwiga van Beethovena a Antonína Rejchy. V roce 2012 jakožto účastník Ann and Peter Law OAE Experience Scheme koncertovala s Orchestra of the Age of Enlightenment pod vedením takových osobností jako sir Simon Rattle, Steven Isserlis a Margaret Faultless. Tento orchestr je jedním z garantů projektu zaměřeného na nové, historicky korektní nastudování hudby přelomu 18. a 19. století. 

 

Michal Dušek vystudoval Církevní konzervatoř v Kroměříži ve třídě Miroslava Kašného. Souběžně se věnoval provozování tzv. poučené interpretace období baroka a klasicismu na dobové nástroje. Absolvoval barokní kursy v Prachaticích (Lucy Russel), na Dresden Akademie für alte Musik (Simon Standage), Innsbrucku.(John Holloway). V letech 2000-2004 se zúčastňoval orchestrálních a komorních projektů na Staatliche Hochschule für Musik Trossingen (Anton Steck, Karlheinz Steeb, Phillipe Pierlot Linde Brunmayr Tutz), ze kterých vzešlo klasicistní Quartetto Quadrifoglio. Spolupracuje se soubory Musica Florea, Enseble Inegal, Czech Ensemble Baroque, Hipocondria, Collegium Marianum, Societas Incognitorum, Musica figuralis. Je stálým členem Collegia 1704 a od r. 1999  Jihočeské Filharmonie v Českých Budějovicích.

 

Libor Mašek absolvoval Konzervatoř v Brně v oboru hra na violoncello, následně Janáčkovu akademii múzických umění v Brně ve třídě prof. Bedřicha Havlíka. Zde rovněž absolvoval ve hře na varhany (Mgr. Petr Kolař), varhanní improvizaci a řízení sboru v rámci oboru duchovní hudba. Od počátku studií se věnoval interpretaci barokní hudby v souborech Telemann Baroque Collegium a Cappella Apollinis. V těchto letech se účastnil mnoha mistrovských kurzů cellové a varhanní interpretace tzv. staré hudby. Od roku 2003 je členem souboru Collegium 1704. Často je zván ke spolupráci dalšími tělesy specializujícími se na interpretaci staré hudby: např. Musica Florea, Ensemble Inégal, Collegium Marianum, Czech Ensemble Baroque. V letech 1994 – 2013 byl členem violoncellové skupiny Pražské komorní filharmonie.

 

V kostele sv. Antonína v pražských Holešovicích působí devátým rokem jako varhaník. Vyučuje na Pražské konzervatoři obor basso continuo a na Akademii staré hudby v Brně obor barokní violoncello. Mimo to se věnuje přepisu a spartaci starých hudebních pramenů do současné notační podoby. Protipólem obliby hudby 17.-18. století je zájem o hudbu 20. století. Nyní je to především elektronická hudba (Musique concrete), k jejíž realizaci využívá vlastní skromné studio elektronických hudebních nástrojů.

 
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now